Ile powinno być oleju w silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • d_woj
    Drive
    • 2011
    • 68

    Ile powinno być oleju w silniku

    Puchacz, jest lepiej, ale powiadomień dalej nie dostaję ...
  • loyd
    RS
    • 2010
    • 2342

    #2
    Ile powinno być oleju w silniku

    Takie pytanie mam.

    Czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla silnika ile w nim jest oleju - tzn. chodzi mi o przedział w "normie". Czy jest jakaś różnica gdy oleju jest na max (w normie) albo na min (też w normie) ??

    Staram się utrzymywać stan oleju w górnym poziomie, ale zaczałem się zastanwiać czy ma to jakikolwiek sens.

    Komentarz

    • pandzik
      RS
      • 2011
      • 2254
      • Seat

      #3
      Pomiędzy min a max na bagnecie. Pewnie środek będzie najwłaściwszy.

      Komentarz

      • krzysiek13
        L&K
        • 2010
        • 1155

        #4
        Zamieszczone przez loyd
        zaczałem się zastanwiać czy ma to jakikolwiek sens
        Nie ma :szeroki_usmiech Jak jest na przy min to dolewasz trochę i tyle.
        Octavia

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #5
          krzysiek13, ale instrukcja pisze, że jak auto jest eksploatowane z dużym obciążeniem to lepiej żeby było więcej (w górnym poziomie normy).

          Tylko co to daje ?

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            no a kiedy najlepiej mierzyć :P :?: :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #7
              Zamieszczone przez abstinent
              no a kiedy najlepiej mierzyć :P :?: :diabelski_usmiech
              To juz kiedyś wałkowałem, ale żadnych konstruktywnych wniosków nie było :P

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez krzysiek13
                Nie ma :szeroki_usmiech
                oczywiście - ma

                chociażby ze względu na chłodzenie, różnica między min i max to około 1L, więc o 1L więcej lub mniej chłodziwa w układzie, różnica w temperaturze jest zauważalna, stąd dobrze jest w doładowanym silniku trzymać poziom raczej bliżej max.

                w zimie - rozgrzewasz dodatkowy litr oleju.

                nie jestem pewien jak ze smarowaniem - ciśnieniem przy różnym poziomie...

                [ Dodano: Nie 13 Mar, 11 20:08 ]
                Zamieszczone przez loyd
                To juz kiedyś wałkowałem, ale żadnych konstruktywnych wniosków nie było :P
                konstruktywne wnioski są takie, że olej sprawdza się na zimnym silniku, najlepiej rano przed uruchomieniem i wtedy masz mieć właściwy poziom, te zapisy w instrukcji możesz olać.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  #9
                  szkoda, bardziej miałem nadzieję, że ma to znaczenie dla nastawników rozrządu/napinaczy rozrządu (te ustrojstwa też się chyba "olejem" napędzają) ....

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    chociażby ze względu na chłodzenie, różnica między min i max to około 1L, więc o 1L więcej lub mniej chłodziwa w układzie, różnica w temperaturze jest zauważalna, stąd dobrze jest w doładowanym silniku trzymać poziom raczej bliżej max.

                    w zimie - rozgrzewasz dodatkowy litr oleju.

                    nie jestem pewien jak ze smarowaniem - ciśnieniem przy różnym poziomie...
                    IMO są to takie różnice, że można je śmiało pominąć
                    Octavia

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez krzysiek13
                      IMO są to takie różnice, że można je śmiało pominąć
                      temperatury?
                      nie są.

                      Zamieszczone przez loyd
                      szkoda, bardziej miałem nadzieję, że ma to znaczenie dla nastawników rozrządu/napinaczy rozrządu (te ustrojstwa też się chyba "olejem" napędzają) ....
                      jak masz lepsze chłodzenie to jest lepsze dla "wszystkiego".
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        ...te zapisy w instrukcji możesz olać.
                        z jakiej instrukcji :shock: :?: :haha:

                        zawsze sprawdzam właśnie na zimnym, tak się pytam bo coś gdzieś mi się obiło o uszy że chwile po jeździe :|

                        Komentarz

                        • pandzik
                          RS
                          • 2011
                          • 2254
                          • Seat

                          #13
                          Sprawdzamy na ciepłym,odstanym (5-10min) silniku.

                          Komentarz

                          • loyd
                            RS
                            • 2010
                            • 2342

                            #14
                            abstinent, no ale "słynna' instrukcja mówi zupełnie co innego.

                            Wydaje mi się, że pisali ją ludzie którzy co nieco wiedzą o samochodach .... :wink:

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Ja kiedyś sprawdzałem 10-15 min po zgaszeniu silnika i potem następnego dnia rano po całej nocy i nie było zauważalnej różnicy w poziomie oleju na bagnecie.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • skalar
                                Rider
                                • 2010
                                • 575

                                #16
                                miedzy min a max jest różnica 1L.

                                Komentarz

                                • sew1981
                                  RS
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2009
                                  • 10917
                                  • Fiat

                                  #17
                                  a mi zawsze mówili, że lepiej bliżej min. w dieslu, może chodzi o temperaturę nagrzewania , nie wiem

                                  Komentarz

                                  • ruwado
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 14885
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    #18
                                    Ja stosuję starą szkołę:
                                    - w lecie w okolicy 3/4 poziomu (choćby ze względu na lepsze chłodzenie silnika przy większej ilości )
                                    - w zimie staram się nieprzedobrzać - 1/4 - 1/2 poziomu - ze z względu na szybsze nagrzewanie się oleju (jest go mniej) i silnika.
                                    Ale może już "dziadek" ze mnie i są nowsze poglądy

                                    [ Dodano: Pią 25 Mar, 11 15:25 ]
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    konstruktywne wnioski są takie, że olej sprawdza się na zimnym silniku, najlepiej rano przed uruchomieniem i wtedy masz mieć właściwy poziom
                                    podpisuję, się pod tym. Natomiast jak trzeba zmierzyć w czasie jazdy, to po kilkunastominutowym postoju, jak zleci do miski.
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz

                                    • maxpaynemm
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1764
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez abstinent
                                      no a kiedy najlepiej mierzyć :P :?: :diabelski_usmiech
                                      Mnie w szkole uczono (Technikum Mechaniczne) że powinno się sprawdzić po około 30 min. od wyłączenia rozgrzanego silnika.

                                      Pozdrawiam
                                      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz

                                      • haragon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 310

                                        #20
                                        Mnie też w szkole uczono...
                                        Ale od tamtych czasów wiele się zmieniło. Oleje, które najczęściej wlewane są do naszych aut to już nie mineralne 15W40 tylko półsyntetyki lub fullsyntetyki a to jak każdy wie gęstość ma nieporównywalną do olei mineralnych. Jak silnik jest dobrze rozgrzany to wystarczy odczekać kilka minut i wszystko będzie wiadomo. Tankujesz na stacji paliw (tam podłoże powinno być równe- nie mam tu na myśli stacji NoName). Po zatankowaniu idziesz płacić i wracając do samochodu sprawdzasz olej (stan ten będzie porównywalny z tym na zimnym silniku- kwestia minimetr więcej, mniej nie ma tu znaczenia).
                                        Co do poziomu oliwy przy pół syntetycznych i syntetycznych olejach, niezależnie od pory roku i tego, czy jeździmy na ON, czy na Pb staramy się poziom ten utrzymywać pod kreską MAX dla dobra własnej motorowni.
                                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                        >>Software - rogalotti<<

                                        Komentarz

                                        • Przemm
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 35

                                          #21
                                          Zamieszczone przez haragon
                                          Mnie też w szkole uczono...
                                          Ale od tamtych czasów wiele się zmieniło. Oleje, które najczęściej wlewane są do naszych aut to już nie mineralne 15W40 tylko półsyntetyki lub fullsyntetyki a to jak każdy wie gęstość ma nieporównywalną do olei mineralnych.
                                          Nie przesadzajmy z tymi nieporównywalnymi gestosciami. Gęstości oleju mineralnego a synstetycznego podawane w ich specyfikacjach nie róznia sie znacząco od siebie, róznica jest na drugim miejscu po przecinku, np. :
                                          syntetyk ok. 0,85 kg/dm3 a mineralny 15W40 ok. 0,88-0,89 kg/dm3

                                          Komentarz

                                          • haragon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 310

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Przemm
                                            Zamieszczone przez haragon
                                            Mnie też w szkole uczono...
                                            Ale od tamtych czasów wiele się zmieniło. Oleje, które najczęściej wlewane są do naszych aut to już nie mineralne 15W40 tylko półsyntetyki lub fullsyntetyki a to jak każdy wie gęstość ma nieporównywalną do olei mineralnych.
                                            Nie przesadzajmy z tymi nieporównywalnymi gestosciami. Gęstości oleju mineralnego a synstetycznego podawane w ich specyfikacjach nie róznia sie znacząco od siebie, róznica jest na drugim miejscu po przecinku, np. :
                                            syntetyk ok. 0,85 kg/dm3 a mineralny 15W40 ok. 0,88-0,89 kg/dm3
                                            Ty mówisz o liczbach, ja mówię o tym co można zobaczyć gołym okiem.
                                            Olej syntetyczny po rozgrzaniu jest jak "woda", w kilka minut spłynie całość do miski. Swojego czasu Castrol miał prezenter reklamowy swojego oleju syntetycznego w porównaniu do zwykłego mineralnego. Zawierał on 2 zamknięte przeźroczyste rureczki w których znajdował się olej wraz z stalową kulką. Prezenter ten po obróceniu pokazywał jak metalowa kulka opada w oleju syntetycznym i zwykłym. Może na papierze tego nie widać ale różnica jest kolosalna. To że ten olej szybciej spłynie to nie tylko kwestja gęstości, ale i innych parametrów.
                                            Tak czy inaczej dla tych co mają wątpliwości niech przeprowadzą drobny test. Pomiar oleju na zimnym silniku (rano przed rozruchem), a potem pomiar na ciepłym po odczekaniu kilku minut. Jeżeli różnica nie będzie większ niż~ 2 minimetry to po co w tym miejscu bić tyle piany o to jak i kiedy mierzyć...
                                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                            >>Software - rogalotti<<

                                            Komentarz

                                            • ruwado
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 14885
                                              • Octavia IV (NX3)

                                              #23
                                              Zamieszczone przez haragon
                                              to po co w tym miejscu bić tyle piany o to jak i kiedy mierzyć...
                                              tu nie chodzi o bicie piany i mierzenie z lupą na bagnecie. Chodzi tylko o jakieś przybliżone wartości. Wiadomo, że jak mierzymy na ciepło i trzeba dolać, to dolewkę po prostu robimy nie do maxa tylko z umiarem np. do połowy, żeby mieć pewność, że nie przedobrzyliśmy. Dolewki też nie trzeba robić strzykawką z dokładną podziałką. A jak w trasie dolejemy nie na 3/4 tylko na 1/4, to wiadomo, że świat się nie zawali
                                              pozdrawiam - Darek

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez ruwado
                                                Zamieszczone przez haragon
                                                to po co w tym miejscu bić tyle piany o to jak i kiedy mierzyć...
                                                tu nie chodzi o bicie piany i mierzenie z lupą na bagnecie. Chodzi tylko o jakieś przybliżone wartości. Wiadomo, że jak mierzymy na ciepło i trzeba dolać, to dolewkę po prostu robimy nie do maxa tylko z umiarem np. do połowy, żeby mieć pewność, że nie przedobrzyliśmy. Dolewki też nie trzeba robić strzykawką z dokładną podziałką. A jak w trasie dolejemy nie na 3/4 tylko na 1/4, to wiadomo, że świat się nie zawali
                                                jak miło mądrego posłuchać
                                                a reszta do apteki
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • ruwado
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 14885
                                                  • Octavia IV (NX3)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  jak miło mądrego posłuchać
                                                  bo mi woda sodowa uderzy :szeroki_usmiech

                                                  Po prostu jak by myśleć w ten sposób, to żadna dyskusja nie ma sensu. Chodzi o zwykła wymianę poglądów - a to nie rosyjska ruletka, albo uda się albo pa pa
                                                  pozdrawiam - Darek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...